Lilleborg Profesjonell velger Kirkens Bymisjon

27. oktober går startskuddet for Kirkens Bymisjons populære juleaksjon «Gled en som gruer seg til jul». Da er Lilleborg Profesjonell og Orkla med på laget!

27.10.2015

I september i år startet Orkla opp med Orkla Friends Fund. Hver måned skal det deles ut 100.000 kroner til et veldedig formål, og hver måned er det ett av Orklas selskap som skal bestemme hvem de mener bør motta bidraget. Nå har Lilleborg Profesjonell fått stafettpinnen, og de har valgt Kirkens Bymisjon og juleaksjonen «Gled en som gruer seg til jul».

I tillegg til å gi 100.000 kroner fra Orkla Friends Fund iverksetter også Lilleborg Profesjonell flere tiltak for å øke støtten til Kirkens Bymisjon.

Intern kampanje

Markedssjef Elena Eriksen er prosjektleder. Hun forteller at Lilleborg Profesjonell er glad for å ha mottatt stafettpinnen, og for å få muligheten til å gjøre en forskjell for noen som virkelig trenger det. 

– Vi landet ganske fort på Kirkens Bymisjon, og det er bred enighet hos oss om at dette er en verdig mottaker, sier Elena. 

I fjor ble det samlet inn mer enn noensinne gjennom juleaksjonen. I år ønsker Lilleborg Profesjonell å bidra til at denne rekorden slås, og håper gode kolleger i Orkla også vil bidra til dette. 

Bidrag fra populære julepakker 

Lilleborg Profesjonell valgte å knytte bidraget fra Orkla Friends Fund til sitt sesongkonsept for Faghandel, som har fått navnet «Julestjerner». Dette er et utvalg av sesongens bestselgere samlet i én gaveeske, som er lett å ta med og lett å dele. Ti kroner per solgt eske går til støtte for «Gled en som gruer seg til jul»-aksjonen, som totalt vil kunne gi 150.000 kroner i bidrag til Kirkens Bymisjons arbeid.

Produktet er et resultat av samarbeidet med Orkla Foods og Orkla Confectionery & Snacks, og er et skritt på veien mot «Ett Orkla». Pakkene er lekkert designet med julemotiv, produktbilder og informasjon om Kirkens Bymisjon og Julekampanjen 2015.

Kort om Orkla Friends Fund 

Bakgrunnen for ideen om Orkla Friends Fund er å etterleve Orklas nye visjon «Din venn hver dag». I det nye Orkla-kompasset er de strategiske pilarene blitt utvidet med en femte pilar, «Samfunn», og Orkla Friends Fund er også en markering av dette. Primært skal tildelingen skje under kategorien «Ernæring og helse», men med «Samfunnsansvar» som alternativ. 

MTR Foods i India var første selskap ut. De valgte Akshaya Patra-stiftelsen som mottaker av bidraget på 100.000 kroner i september, og det var de som sendte stafettpinnen videre til Lilleborg Profesjonell. Lilleborg Profesjonell sender nå stafettpinnen til Orkla Confectionery & Snacks Sverige, som får i oppdrag å finne et veldedig formål som skal motta 100.000 kroner fra Orkla Friends Fund i november.