Nye produkter fra Orkla

Plantebasert is, svanemerket tannkrem, smakfull vegetarmat og nye pizzavarianter er blant vårens nye produkter fra Orkla-selskapene.

18.05.2018

Mainyheter fra Orkla

En rekke nye produkter er nå på vei ut i butikkhyllene:

– Vi lanserer nå vegetarmat fra Anamma og Naturli’ i flere markeder, og danske forbrukere kan glede seg over Naturli’ plantebasert is i beger, forteller Arve Heltne, Senior Vice President Orkla Marketing & Innovation.

– Solidox introduserer Norges første Svanemerkede tannkrem til barn og junior, mens Define tilbyr sine mest populære hårsprayer og tørrsjampoer i reisestørrelse.

Blant andre sesongnyheter Heltne mener det er verdt å merke seg, er Pierre Robert Light Sport, en ny sportskolleksjon spesielt utviklet for lavintensitetstrening, og Pierre Robert badetøy for aktive barn. Solkremfavoritten Riemann P20 lanseres nå også i Finland.

Mer av det gode

Grandiosa byr på mer av det gode, og kan friste med ny variant av Grandiosa Take Away og snackingnyheten Grandiosa Calzone. Andre norske nyheter er New Energy med mørk sjokolade og Troika uten palmeolje. Svenske forbrukere kan glede seg over at Frödinge Chokladbollskladdkaka blir UTZ- merket.

– Vårt svenske merke Paulúns gjør suksess i stadig flere land med sine naturlige, sunne og smakfulle produkter. Nå lanserer vi blant annet Paulúns Knekkebrød laget av rotfrukt, Paulúns Barer og Paulúns Supermüsli også i Litauen, Latvia og Estland, sier Heltne.

Naturlig og plantebasert

Danske Naturli’ byr på en plantebasert og smakfull «hamburger» basert på soya, og introduserer den tradisjonsrike sommerfavoritten «Koldskål» i en variant laget på 100 % mandler.

– Naturli’ plantebaserte alternativ til kjøttdeig er blitt godt mottatt i markedet, og lanseres nå også i Sverige, Tyskland og Australia, forteller Heltne. – Samtidig introduserer vi vegetarserien fra svenske Anamma i nye markeder, blant annet Litauen.

Vegantrenden gir seg utslag også i Slovakia og Ungarn, der Orkla-selskapet Hamé lanserer sine majones- og tartarsauser i en vegansk variant uten egg. Blant andre nyheter fra Hamé, er fiskepålegg med høyt omega-3 innhold, mye grønnsaker og uten tilsetningsstoffer, og tunfiskprodukter som lanseres i både Ungarn, Tsjekkia og Slovakia.

Sunnere folkefavoritter

– Trenden med sunnere produkter gjør seg gjeldende også utenfor Norden. Eksempel på dette, er Adazu og Taffel fullkornsnacks med 30 % mindre salt som vi lanserer i Latvia og Litauen, sier Heltne avslutningsvis.