Orkla Venture investerer i markedsplassen Tise

Orklas investering og samarbeidsavtale med Tise gir Orkla-konsernet tilgang til en digital plattform med fokus på gjenbruk og bærekraft, samt tilgang på en yngre målgruppe.

20.08.2018

Tise

Gjenbruksapp’en Tise er en webshop for bruktsalg av blant annet mote og interiør. I tillegg til å være en markedsplass for second hand produkter, har Tise en egen webshop for bærekraftige produkter, som det er vanskelig å kjøpe brukt. Målet for samarbeidet med Tise er å bidra til å bygge Orklas kompetanse på en yngre målgruppe, samt å utforske nye forretningsmuligheter på en digital kanal i vekst. I tillegg har samarbeidet ambisjon om å bidra til Tises videre utvikling.

Idet avtalen ble signert sommeren 2018 hadde Tise 375 000 registrerte brukere, hvorav 40 000 er aktive på app’en hver dag. Hele 50% av alle jenter mellom 18-24 år i Norge har en Tise profil.