Dr Greve

Dr Greve er en av Norges eldste merkevarer med lange tradisjoner.

Dr Greve’s barnesepe kom på markedet rundt 1890 og var en nøytral og mild såpe for spedbarn. Siden er såpen blitt en klassiker.

I 2000 lanserte vi Dr Greve Sensitive Intimvask. Denne lanseringen var en stor suksess. Dr Greve har løftet intimvask fra en tabubelagt, medisinsk sfære med fokus på problemer og potensielle plager, over til den mer åpen og frie sfæren av kroppspleie. I dag er fortsatt Dr Greve intimvask det mest solgte intimvaskproduktet i norske dagligvarebutikker.

Suksessen med Dr Greve Intimvask ble videreført ved lanseringen av Dr Greve dusjgele i 2004. Også denne er blitt en stor folkefavoritt.

I 2009 kom serien Dr Greve Pharma – en ny sensitiv-serie til mor, baby og barn. Serien er utviklet eksklusivt for apotek, og mildhet og miljøvennlighet står sentralt.

I 20016 ble Dr Greve-serien utvidet med flere dusjsåper, body lotion, håndsåpe, håndkrem og deodoranter innen tre ulike serier; Mild & Pleiende, Aloe vera og Parfymefri. I løpet av 2017 kom også serien Frisk & Silkemyk på markedet. Det samme gjorde Dr Greves første ansiktskrem. Dr Greve er nå en komplett kroppspleieserie med markedslederposisjon innen flere kategorier.

Dr Greves motto er «Skjønnhet på norsk.» Dette mener vi passer da Dr Greve er et norsk merke, utviklet i Norge for hud som lever i et nordisk klima. Alle våre produkter lages i Skandinavia.