Om oss

Vi er en ledende leverandør av merkevarer til dagligvarehandel, storhusholdning, faghandel, apotek og bakerimarkedet. Norden, Baltikum og utvalgte land i Sentral-Europa er våre hovedmarkeder. I tillegg har vi sterke posisjoner innenfor utvalgte produktgrupper i India.

Vår merkevarevirksomhet består av forretningsområdene Orkla Foods, Orkla Confectionery & Snacks, Orkla Care og Orkla Food Ingredients. Vi har i tillegg virksomhet som er organisert under forretningsområdet Orkla Investments, som består av investeringen i Jotun (42,5 % eierandel), i tillegg til Hydro Power og finansielle eiendeler.

Fakta om Orkla

Notert på Oslo Børs
Hovedkontor i Oslo
18.154 ansatte pr. 31.12.2016
Omsetning i 2016: 37,8 mrd. kroner

Orklas forretningsområder

Visjon, verdier og strategi

Orklas visjon er å være «Din venn hver dag». Visjonen støttes av verdiene «modig», «til å stole på» og «inspirerende». Orklas forretningsidé er å gjøre hver dag bedre med lokale, bærekraftige merkevarer som skaper glede.

Les mer

Innovasjon

Innovasjon er Orklas viktigste verktøy for å skape vekst og er derfor en sentral del av den daglige driften. Orklas innovasjonsarbeid har et tverrfaglig fokus, fra idé til lansering. Forbruker-, kunde- og markedsinnsikt kombineres med teknologisk kompetanse og investeringer for å utvikle produkter og løsninger som begeistrer og bedre tilfredsstiller forbrukers behov.

Les mer
Grebbestads ansjovis
Grebbestads ansjovis

Orkla i verden

Orkla har virksomheter i Norden, Baltikum, India, Tsjekkia, Østerrike og RusslandOrkla har virksomheter i Norden, Baltikum, India, Tsjekkia, Østerrike og Russland.

Les mer