Orkla Foods
Orkla Foods tilbyr kjente lokale merkevarer til forbrukere i Norden, Baltikum, Sentral-Europa og India.
Orkla er en ledende leverandør av merkevarer til dagligvarehandel, storhusholdning, faghandel, apotek og bakerimarkedet. Norden, Baltikum og utvalgte land i Sentral-Europa er våre hovedmarkeder. I tillegg har vi sterke posisjoner innenfor utvalgte produktgrupper i India.
Vår merkevarevirksomhet består av forretningsområdene Orkla Foods, Orkla Confectionery & Snacks, Orkla Care og Orkla Food Ingredients. Vi har i tillegg forretningsområdet Orkla Consumer & Financial Investments, som består av Consumer Investments og Industrial & Financial Investments.
Orklas visjon er å være «Din venn hver dag». Visjonen støttes av verdiene «modig», «til å stole på» og «inspirerende». Orklas forretningsidé er å gjøre hver dag bedre med lokale, bærekraftige merkevarer som skaper glede.
Innovasjon er Orklas viktigste verktøy for å skape vekst og er derfor en sentral del av den daglige driften. Orklas innovasjonsarbeid har et tverrfaglig fokus, fra idé til lansering. Forbruker-, kunde- og markedsinnsikt kombineres med teknologisk kompetanse og investeringer for å utvikle produkter og løsninger som begeistrer og bedre tilfredsstiller forbrukers behov.
Orkla er det ledende merkevareselskapet i Norden og Baltikum. Våre merkevarer spiller ulike roller for mennesker i forskjellige situasjoner, og de velges igjen og igjen – fordi forbruker stoler på dem. En merkevare er et løfte gitt og et løfte holdt.
Notert på Oslo Børs
Hovedkontor i Oslo
18.348 ansatte pr. 31.12.2019
Omsetning i 2019: 43,6 mrd. kroner